אלעד הדר, יועץ עסקי מנוסה ומייסד SUCCESS לייעוץ עסקי, ידוע במומחיותו באסטרטגיות שיווקיות. הוא מאמין מאוד בכוחו של שיווק אפקטיבי ומבין את חשיבות ההבחנה בין שיווק פסיבי לשיווק אקטיבי.
אלעד הדר אודות שיווק פאסיבי
שיווק פסיבי מתייחס לשיטות פרסום מסורתיות שבהן עסקים מסתמכים על ערוצי תקשורת חד-כיוונים, כגון פרסומות טלוויזיה, שלטי חוצות ומודעות מודפסות, כדי להעביר את המסר שלהם ללקוחות פוטנציאליים. בעוד ששיטות אלו פעלו בעבר, הדר טוען שהן כבר אינן יעילות בנוף העסקי המודרני. עם עליית הטכנולוגיה ושפע המידע הזמין, הצרכנים הפכו לבעלי אבחנה ועמידה יותר בפני פרסום מסורתי. הם מופגזים באינספור מסרים מדי יום, מה שמקשה על מאמצי שיווק פסיביים לחתוך את הרעש.
מהו שיווק אקטיבי?
מנגד, שיווק אקטיבי, לדברי הדר, כרוך בריבוי לקוחות בצורה משמעותית ויצירת חוויה בלתי נשכחת. גישה זו כוללת טקטיקות כגון שיווק תוכן, מעורבות במדיה חברתית, שותפויות משפיעות ושיווק חוויתי. שיווק אקטיבי מתמקד בבניית קשרים, ביסוס אמון ומתן ערך ללקוחות מעבר למכירת מוצר או שירות בלבד. על ידי חיבור פעיל עם לקוחות ומתן מענה לצרכיהם, עסקים יכולים ליצור בסיס לקוחות נאמן ומעורב.
אלעד הדר אודות שיווק תוכן ופלטפורמות מדיה
בתורתו, אלעד הדר מערער על התפיסה ששיווק מפה לאוזן הוא הפתרון האולטימטיבי. בעוד מפה לאוזן בהחלט יכול להיות מועיל, במיוחד בצורה של ביקורות והפניות חיוביות, ההסתמכות עליה בלבד אינה אסטרטגיה בת קיימא. הדר טוען שעסקים צריכים להשתלט על מאמצי השיווק שלהם וליצור מעורבות פעילה עם קהל היעד שלהם. המשמעות היא יצירת תוכן משכנע, מינוף פלטפורמות מדיה חברתית וניצול ערוצי שיווק שונים כדי להגיע ללקוחות ולהתחבר אליהם.
הדר מדגיש כי שיווק אקטיבי הוא לא רק בקידום מוצרים או שירותים אלא גם בבניית מותג שמהדהד עם הלקוחות. זה כרוך בהבנת קהל היעד, נקודות הכאב והשאיפות שלו, ויצירת סיפור מותג שמתיישר עם הערכים שלהם. על ידי פיתוח זהות מותג חזקה ועמידה בהבטחות באופן עקבי, עסקים יכולים להקים בסיס לקוחות נאמן שלא רק רוכש אלא גם דוגל במותג שלהם.