חברה לקידום אתרים או פרילנסר?

חברה לקידום אתרים או פרילנסר?

אם יש לכם אתר אינטרנט, האופציה עברה לכם בראש אין ספור פעמים, "קידום בגוגל" וודאי שאתם מעוניינים לקדם את אותו האתר ובכלל את העסק כולו ולהזרים מזומנים מידי חדש ובכמות גדולה יותר.
כל זאת על מנת ליצור תנועה גדולה של גולשים ולהגיע לראש תוצאות החיפוש של גוגל. בין אם מדובר על קידום אורגני או בין אם מדובר על קידום ממומן. אולם, רבים מתלבטים בשאלה זו: מה עדיף? לשכור את שירותיה של חברה לקידום אתרים או להיעדר בשירותיו של פרילנסר?

 

חברה לקידום אתרים או פרילנסר - יתרונות חסרונות 

כשבוחרים מקדם אתרים שהוא פרילנסר, זוכים ליחס שהוא אישי יותר. לעומת זאת, כשמדובר על חברות לקידום אתרים, המצב הוא שונה. בחברות הללו מועסקים אנשים מקצועיים שיעשו את המרב  המאמצים על מנת לנהל פרויקטים על הצד הטוב ביותר. בצורה מקצועית ולטובת הלקוח. בחברות לקידום אתרים, עובדים מספר אנשים והם מלווים את בעל האתר לאורך כל הדרך תוך כדי התייחסות לצרכיו הפרטניים.
3 דברים שכדאי לדעת על פרילנסר
* יחס אישי – אצל פרילנסר תקבלו יחס אישי יותר וגבוהה מאשר אצל חברות קידום אתרים.
* משאבים – אצל פרילנסר תמיד תהיה הגבלה כל שהיא של המשאבים.
זה מתבטא לרוב ב- 2 סוגיות: כלים, ואתרי תשתית.
* זמינות – הזמינות אצל פרילנסר שהוא איש אחד בלבד תהיה זמינות נמוכה יותר מאשר אצל חברות קידום אתרים.
3 דברים שכדאי לדעת על חברות לקידום אתרים
יחסי אנוש – אצל חברות קידום תקבלו יחס נמוך יותר מאשר פרילנסר עצמאי.
משאבים – לאומת פרילנסר בחברות לקידום אתרים לא תהיה הגבלה כל שהיא של משאבים.
בגלל כמות הלקוחות ותקציבי החברה.
זמינות – הזמינות אצל חברות קידום היא גבוהה יותר מאשר אצל פרילנסר.
בגלל היותם מחולקים לצוותים ומחלקות שונות.

תחרות בין חברות קידום אתרים לפרילנסרים

כאשר מדובר על פרילנסרים, אפשרויות הקידום שלהם מוגבלות יותר בהחלט. יש להם אמצעים פחותים יותר לקידום האתר, זה מתבטא ומורגש בעיקר ברמת תשתית האתרים שברשותם, ובמיוחד כשמדובר על סביבה תחרותית. וזה עניין מהותי, מכיוון שישנן חברות העוסקות בדיוק באותו התחום, וכל אחד שואף לגלות עליונות על פני המתחרה שלו. פרילנסרים אינם מטפלים במגוון רחב של אתרים, ועליהם לקיים שיתוף פעולה עם מקדמים אחרים. או במשפט אחר לבצע החלפות קישורים. לכן, פעולת הקידום היא מורכבת יותר. לעומת זאת, כשמדובר בחברות לקידום אתרים, יש להם גישה טובה יותר לאמצעים המתאימים לקידום ושיווק האתר ויש להם כלים רבים יותר וניסיון שהולך איתם שנים.

חשיבות הידע

הידע הוא מפתח ההצלחה בקידום אתרים.
לחברות קידום אתרים, ידע רב ונרחב יותר. מן הסתם הם מקדמים יותר אתרים ועסקים מאשר פרילנסר, ומכיוון שכך נצבר ידע המסייע לקדם טוב יותר אתרים.

מחירים

אנשים נוטים לחשוב שמחיר השכרת שירותיהן של חברות קידום אתרים תהיה גבוהה יותר בהשוואה למחיר אותו גובה פרילנסר. אך הדברים אינם מדויקים. חברות קידום אתרים עובדות עם הרבה מאוד לקוחות, ובשל כך ישנה אפשרות למחירים זולים יותר. כדאי מאוד להשוות את המחירים אותם גובים פרילנסרים ומחירים אותם גובות חברות לקידום אתרים. נוסף על כך הבסיס הכלכלי של חברות קידום אתרים הוא טוב יותר, פרילנסר הנתקל בקשיים פיננסיים עלול להפסיק את העבודה באמצע בלית ברירה.
 

חלוקת עבודה

פרילנסר אחראי על כל מה שקשור לקידום האתרים, עליו לעשות את הכל לבד. לעומת זאת, כשמדובר בחברות לקידום אתרים, ישנם עובדים שלכל אחד תפקיד משלו. ישנם עובדים שתפקידם להיות אחראים על ניהול של תיקי לקוחות ומכירות, עובד שני יהיה אחראי על האופטימיזציה, וישנם עובדים שתפקידם לבנות קישורים, ועוד מספר עובדים אשר אחראים לשיווק החברתי של אותו העסק, לתדמית ולכתיבת התוכן. כל אחד מהעובדים מתמחה בתחום אחר.
 

לסיכום:

חברות קידום אתרים ופרילנסרים מביאות תוצאות טובות בהחלט במגוון אפיקי פרסום.
אז מה עדיף? בכל עסק זה משתנה, יש פרילנסרים שיקרים יותר ויש שפחות, וכך גם להפך אצל חברות קידום אתרים. ישנם עסקים אשר מעדיפים לעבוד מול חברה לקידום אתרים, ויש כאלה שמעדיפים את מקדמי האתרים הפרילנסרים. כל אחד העדפה, וההחלטה שלו.
כמובן שיש לשכלל את החסרונות והיתרונות, ורק לאחר מכן ניתן לבחור את הבחירה הרצויה.
 
תפריט דף הבית טלפוןפייסבוק