החלפת קישורים - גולן קידום אתרים

החלפת קישורים - גולן קידום אתרים



חלק אינטגרלי וחשוב מאוד (למרות שרמת החשיבות שלו צונחת פלאים בתקופה האחרונה) בתהליך של קידום אתרים בגוגל ובמנועי החפוש בכלל הנו החלפת קישורים פורייה עם אתרים מתחרים (מאותו תחום ומתחומים קרובים). החלפת קישורים עם כל אתר, לא משנה מה תוכן האתר ומה ייעודו אינה חיובית ואף יכולה לפגוע. חלפו ימים בהם כל קישור מכל מקום היה חיוני, איכותי ומועיל. היום קישור מועיל ואיכותי מגיע מדפים בעלי תוכן עם קונוטציה ישירה או עקיפה לתוכן האתר שלך. משמע שאם יש לך אתר על רכב, כל מה שקשור למוצרי רכב, ביטוחים, לוחות וכן הלאה איכותי עבורך... אבל אתר שתוכנו על בעלי חיים אינו יעיל ומועיל. על-כן בעת החלפת קישורים עלייך לזכור ישנם קישורים המועילים לקידום אתר בגוגל וישנם קישורים המועילים ליצירת תנועה לאתרך.
 

 החלפת קישורים שיתוף הפעולה שיקפיץ את האתר שלך למעלה


קישור איכותי מאתר איכותי יגיע מתוך כתבה או עמוד בעל תוכן זהה לשלך, או קרוב לתוכן שלך. אני מקווה שבסוף תבין כיצד למצוא ולאתר אתרים שיכולים לקשר אלייך ואף יוגדרו כקישורים איכותיים.

 


אם השנים סיגלתי לעצמי כללי מפתח כיצד להחליט איזה קישור לאתר הינו איכותי עבורי ואיזה לא.

 

לפניך כללי המפת שלי שעמלתי עליהם בדם וביזע:


1. בדיקת מיקום - אתה מקבל הצעה להחלפת קישור מעמוד X, כנס לגוגל ותחפש היכן ממוקם דף זה בתוצאות החיפוש כאשר אתה מחפש את מילת המפתח שלך. אילו העמוד ממוקם ב-50 תוצאות הראשונות משמע שגוגל החליט כי המידע שבעמוד זה מספיק רלוונטי למילת החיפוש ולכן ניתן לקבוע כי קישור זה איכותי. כמובן שככל שהעמוד ממוקם יותר ויותר קרוב לדף 1 ולמקום #1 הקישור הינו בעל איכות גבוהה יותר.

2. בדיקת מיקום מילות החיפוש של האתר - בדוק את מילות החיפוש בכותרת האתר X, חפש אותן בגוגל, אילו האתר ממוקם במקומות גבוהים משמע שגוגל מעריך את האתר וחושב שהמידע שהוא נותן איכותי וחשוב ועלייך לנצל זאת ולהרוויח קישור סופר איכותי.

 

3. בדיקה עמוקה של מיקומים - עלייך לחפש את מילות הכותרת בעמודים הפנימיים שמשם אתה מקבל קישור (אם הקישור רוחבי). כנס לגוגל ותבדוק היכן ממוקם האתר במילות מפתח אלו. אילו הדפים של מילות המפתח המשניות (בעמודים הפנימיים) ממוקמים בחמישה דפים הראשונים משמה שהאתר איכותי.


4. מכירת קישורים - אם שמת לב כי האתר מוכר קישורים או הקישורים היוצאים מן האתר נראים לך כאילו אינם בוצעו בהחלפת קישורים כשרה, האתר מבחינתך שרוף! גוגל מבחין ויודע לזהות קישורים כאלה והעונשים כבדים.

5. תעמיד את עצמך בתור הגולש - אילו אתה היית גולש והיית מגיע לאתר המיועד האם קישור לאתר שלך היה מעניין אותך? אם כן (באובייקטיביות כמובן) משמע שגם את מנוע החיפוש זה מעניין והרובוט יעשה את התחביר לבד ויעניק לקישור זה רמת איכות וחשיבות גבוהה יותר.


6. תחקור את המתחרים - חפש מיהם המתחרים החזקים ביותר בתחום שלך. תחקור את הקישורים הנכנסים שלהם. תפנה לאתרים המקשרים אליהם על-מנת לבצע החלפת קישורים. אם הם ממוקמים במיקום גבוה משמע שהקישורים מהאתרים המקשרים אליהם איכותיים.


7. בדיקת PR - תבדוק את ה- PR של האתר, האם הוא מזוייף או לא? ומהו בכלל. אתר שהדף הראשי שלו ללא PR או שהוא חדש או שהוא נענש. על-כן תבדוק ממתי הדומיין קיים וכמה קישורים נכנסים יש לאותו אתר. אתר המינימלי ביותר אמור לקבל לפחות PR1.. אם גם את זה אין לו אז משהו חריג.


8. אינדקס האתרים דמוז - תבדוק האם האתר מופיע בדמוז... אם כן משמע שהאתר לגיטימי ואינו אתר חדש. הבדיקה בדמוז מוגדרת כשטחית ביותר, אך במקבץ של דברים יכולה להגדיר מהו איכות האתר.


9. מאמרים - עזוב כל מה ששמעת עד היום ומה שראת בבלוגים! עדיף לך קישור מתוך מאמר בכל אתר מאשר כל קישור. תבקש מבעל האתר עמוד שכבר קיים (מאונדקס) עדיף עם PR, תכתוב מאמר איכותי המתאים לך ותקשר מהמאמר אלייך. בכך יצרת את הקישור האולטימטיבי.

10. אתר בעל כמות קישורים וצאת גבוהה מוגדר כחוות קישורים, הזהר! התרחק! מאתר כזה.

11. תבדוק שהמיקום ממנו אתה מקבל את הקישור אינו IFRAME, משמע הינו דף בתוך דף.. ולמעשה הדף שאתה מקבל ממנו קישור אינו הדף הראשי של אותו האתר אלא סתם דף פנימי שגוגל לא דירג ולא ידרג.

 

בהצלחה, אם תקפיד להשתמש במדריך החלפת קישורים זה אתה רק תרוויח...
 
תפריט דף הבית טלפוןפייסבוק